VILNIAUS LOPŠELIO-DARŽELIO „VĖTRUNGĖ” NUOSTATAI
(Nauja redakcija)
I.BENDROSIOS NUOSTATOS
- Visas institucijos pavadinimas – Vilniaus lopšelis-darželis „Vėtrungė” (toliau –
Darželis).
- Sutrumpintas pavadinimas – Darželis „Vėtrungė”.
- Darželio įsteigimo data – 1973-11-30. Vilniaus lopšelis-darželis Nr.142 įsteigtas
Vilniaus miesto Vykdomojo komiteto 1973-11-30 potvarkiu Nr.649. Vilniaus miesto tarybos
1998-07-15 sprendimu Nr. 225 lopšeliui-darželiui suteiktas pavadinimas Vilniaus lopšelis-darželis
„Vėtrungė”.
- Darželio veiklos pradžia 1974-03-05.
- Institucijos grupė – 3110 (ikimokyklinio ugdymo įstaiga), tipas – 3112 (lopšelis-
darželis), juridinis statusas – 1 (juridinis asmuo), identifikavimo kodas – 9002809.
- Darželio priklausomybės tipas-2 (savivaldybės).
- Darželio adresas: Gardino g. 8, LT-02174 Vilnius.
- Ugdymo kalba – lietuvių kalba, rusų kalba.
- Darželio steigėjas – Vilniaus miesto savivaldybės taryba, kodas – 8864892, adresas
– Konstitucijos pr. 3, LT-09601 Vilnius. Darželio veiklos koordinatorius – Vilniaus savivaldybės administracijos Švietimo skyrius – kodas – 9163147, adresas – Konstitucijos per. 3, LT-09601 Vilnius. 10.Ugdymo forma – dieninė. 11. Pagrindinė veiklos rūšys – ikimokyklinis ugdymas (su priešmokyklinio ugdymo
grupėmis) kodas – 80.10.10. 12.Darželis yra Vilniaus savivaldybės biudžetinė, nesiekianti pelno ikimokyklinio vaikų ugdymo institucija, padedanti tėvams vykdyti vaikų ugdymo funkcijas. Ji savo veikla grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo ir kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiais teisės aktais ir šiais nuostatais. Darželis gali turėti savo atributiką: vėliavą, ženklą (emblemą).
II. TIKSLAI
- Padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius,
pažintinius poreikius.
- Padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą.
- Kartu su šeima puoselėti visas vaiko galias, lemiančias vaiko asmens vystymosi ir
socializacįjos sėkmę, suteikti vaikui kokybišką globą ir ugdymą.
- Ugdyti savimi ir savo gebėjimais pasitikintį, stiprią pažinimo motyvaciją turintį
vaiką, sudarant prielaidas tolesniam mokymuisi mokykloje.
- Skatinti vaiko savarankiškumą, iniciatyvumą, kurybiškum įvairius jo gebėjimus, puoselėti individualybę.
III. UŽDAVINIAI
- Padėti vaikui suvokti ir priimti bendrąsias žmogaus vertybės.Saugoti ir stiprinti vaiko psichinę ir fizinę sveikatą, puoselėti jo teigiamas, į
asmens tobulėjimą nukreiptas prigimtines galias, garantuoti saugumą, padėti adaptuotis naujoje
aplinkoje, tenkinti aktyvumo ir judėjimo poreikį, mokyti sveikos gyvensenos.
- Plėsti vaiko supratimą apie aplinkinį pasaulį, sudaryti galimybes patirti pažinimo
džiaugsmą, ugdyti ir plėtoti intelektinius gebėjimus.
- Ugdyti sakytinę vaiko kalbą kaip saviraiškos, bendravimo, pažinimo priemonę,
sudaryti prielaidas skaitymui ir rašytinei kalbai ugdyti.
- Ugdyti vaiko dorines nuostatas, jautrumą žmogui ir visam gyvajam pasauliui,
ugdyti pagarbą tėvams, artimiesiems, bendraamžiams ir kitiems žmonėms, kūrybiškumą, padėti
suvokti ir pažinti gamtos grožį, meną, skatinti dalyvauti kūrybinėje veikloje ir atskleisti save, kaip
potencialų kūrėją.
- Sudaryti prielaidas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo tęstinumui pradinėje
- Propaguoti ir įdiegti vaikams sveiko gyvenimo būdą
IV.STRUKTŪRA IR FUNKCIJOS
- Darželio tipas – bendros paskirties.
- Darželio struktūra:
- vaikų lopšelis – 1-3 metų vaikams;
- vaikų darželis – 3-5(6) metų vaikams;
- priešmokyklinio ugdymo grupė(s) – 5-6 metų vaikams.
Darželis, vadovaudamasis Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtinta ikimokyklinio ugdymo programa „Vėrinėlis” bei kitomis rekomenduojamomis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programomis, atlieka šias funkcijas: 3. Rengia strateginį veiklos planą ir metinę veiklos programą. 4. Formuoja vaikų ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines Lietuvos valstybės ir Vilniaus savivaldybės švietimo nuostatas, individualius darželio bendruomenės poreikius. 5.Sudaro vaikams higienines, materialines, pedagogines, psichologines ugdymosi sąlygas, laiduojančias psichinį, fizinį vaiko saugumą ir asmens brandą. 6.Suteikia vaikams doros, mandagaus elgesio ir sveikos gyvensenos pagrindus,supažindina su bendrosiomis žmogaus vertybėmis, lavina gebėjimąjomis grįsti savo gyvenimą. 7.Įvairiomis formomis organizuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymą, jiems teikiaspecialiąją pedagoginę pagalbą. 8. Sudaro palankias sąlygas perimti lietuvių ir rusų tautos kultūros pagrindus. 9.Užtikrina sveikatos ir saugos darbe, civilinės ir priešgaisrinės saugos įstatymų reikalavimų vykdymą. 10. Nustato darbo organizavimo tvarką. 11. Gali organizuoti sutrumpintos darbo dienos vaikų grupių veiklą. 12. Gali organizuoti papildomą vaikų tėvų apmokamą veiklą vaikams.
V. VAIKŲ PRIĖMIMO IR UGDYMO TVARKA
- Vaikai į Darželį priimami pagal gyvenamąją vietą arba kita tvarką.
- Vaikai priimami tėvams pateikus prašymą, vaiko gimimo nuorašą,
sveikatos pažymą ir dokumentą patvirtinantį vaiko gyvenamąją vietą.
- Priimant vaikus į Darželį pirmenybė teikiama vaikams, kuriuos augina vienas iš
tėvų, kurių tėvai yra moksleiviai, studentai, besimokantys dieniniuose skyriuose, socialiai remtinų
šeimų vaikams, vaikams šeimų, auginančių tris ir daugiau vaikų, taip pat vaikams, kurių tėvai yra
pirmos ir antros grupės invalidai.
- Vaikų grupės komplektuojamos to paties ir skirtingo amžiaus vaikais.
- Lopšelio bendrojo ugdymo grupėse 1-3 metų vaikams gali būti ne daugiau kaip 10 vaikų.
- Darželio bendrojo ugdymo grupėse 3-5/6 metų vaikams gali būti ne daugiau kaip
15 vaikų.
- Priešmokyklinio ugdymo grupėse 5-6 metų vaikams gali būti ne daugiau kaip 20 vaikų.
- Integruojant specialiųjų poreikių vaikus į bendrojo ugdymo grupes bei
komplektuojant specialiojo ugdymo grupes taikomas koeficientas 2 vaikams, turintiems nežymių
sutrikimų ir koeficientas 3 vaikams, turintiems kompleksinių sutrikimų.
- Darželis ugdymo procesą organizuoja vadovaudamasis Švietimo ir mokslo
ministerijos rekomenduojamomis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programomis,
Švietimo įstatyme numatytais pagrindiniais švietimo sistemos principais ir uždaviniais.
- Specialių poreikių vaikų ugdymas organizuojamas vadovaujantis Specialiojo
ugdymo įstatymo nuostatomis.
- Darželio darbo laiką nustato steigėjas arba Darželio taryba, atsižvelgdama į
higienos normas ir tėvų pageidavimus.
- Darželyje gali veikti 10,5 vai., 12 vai., 24 vai., arba kitokios darbo trukmės grupės.
VI. DARŽELIO BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
Vaikai turi teisę:
- Ugdytis savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje
aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią vietą veiklai;
- Į pirminę sveikatos priežiūrą, subalansuotą mitybą;
- Gauti geros kokybės ugdymą, priežiūrą ir pagalbą;
- Į saviraiškos laisvę;
- Ugdytis lietuvių (arba tautinės rusų bendrijos kalba), perimti lietuvių (ir rusų)
tautų kultūros pagrindus, papročius, tradicijas;
- Naudotis visomis Lietuvos Respublikos Konstitucijoje ir kituose įstatymuose,
Vaiko teisių konvencijoje numatytomis teisėmis ir laisvėmis.
- Vaikų pareigos ir atsakomybė:
- Būti mandagiems, draugiškiems, laikytis visuomenėje nusistovėjusių
bendravimo ir elgesio normų;
- Derinti savo veiksmus ir norus su grupės vaikais ir visuomenės interesais;
- Priimti atsakomybę už netinkamą savo elgesį;
3. Gerbti šeimos narius, pagarbiai bendrauti su vaikais ir pedagogais, kitais
suaugusiais, padėti silpnesniam ir artimui; 4.Tausoti, branginti Darželio inventorių, žaislus. 5.Tėvai (globėjai) turi teisę: 6. Švietimo įstatymo nustatyta tvarka pasirinkti valstybinę, savivaldybės ar nevalstybinę ikimokyklinio ugdymo įstaiga;
- Gauti informaciją apie darželyje vykdomas švietimo programas
teikiamas papildomo ugdymo paslaugas;
- Dalyvauti Darželio savivaldos institucijų veikloje, vaikų ugdymę
siūlymus dėl vaikų ugdymo organizavimo, gauti informaciją apie vaiko
pasiekimus;
- Naudotis Specialiojo ugdymo įstatymo ir kitų įstatymų nustatytomis teisėmis;
- Kreiptis į Darželio vadovą, prašant sudaryti sąlygas papildomam ugdymui.
7.Tėvai (globėjai) privalo:
- Rūpintis vaiko priežiūra, ugdymu, atstovauti jo teises ir teisėtus interesus;
- Sudaryti vaikui saugias ir sveikas gyvenimo sąlygas, apsaugoti jį nuo smurto,
prievartos ir išnaudojimo;
- Bendradarbiauti su Darželio vadovu, auklėtoju ir kitais specialistais, teikiančiais
specialiąją pedagoginę, psichologinę pagalbą, sveikatos priežiūros specialistais, sprendžiant vaiko
ugdymo, sveikatos bei priežiūros klausimus;
8. Nustatyta tvarka ir laiku atlyginti už vaiko išlaikymą Darželyje; 9. Laikytis Darželio vidaus darbo tvarkos;
- Mokyti vaiką doros, mandagumo, visuomenėje priimtų bendravimo normų,
skatinti vaiko darbštumą, pasitikėjimą savimi, atvirumą, savarankiškumą, iniciatyvumą ir
atsakomybę;
- Apie vaiko ligą pranešti grupės auklėtojai pirmą ligos dieną, taip pat apie
Darželio nelankymą dėl kitų priežasčių;
- 6/7 metų sulaukusį vaiką, jei jis yra pakankamai subrendęs, leisti į mokyklą;
- Kontroliuoti ir reikalauti esant koreguoti vaiko elgesį;
10.Tėvai už vaiko sveikatą, saugumą ir ugdymą atsako įstatymų nustatyta tvarka. 11.Pedagogai turi teisę:
- Laisvai rinktis pedagoginės veiklos formas ir metodus, atitinkančius
ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo nuostatas ir programas, rengti individualias ugdymo
programas;
- Kelti savo kvalifikaciją, persikvalifikuoti, atestuotis ir gauti kvalifikacinę
kategoriją atitinkantį atlyginimą;
12. Nemažiau kaip 5 dienas per metus dalyvauti kvalifikacijos kėlimo renginiuose,
gaunant atlyginimo vidurkį;
- Atostogauti įstatymų numatyta tvarka ir naudotis Vyriausybės numatytomis
lengvatomis;
- Teikti siūlymus dėl vaikų ugdymo programų reformos, jų tobulinimo, pedagogų
kvalifikacijos kėlimo;
- Dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje
aplinkoje;
- Dalyvauti Darželio savivaldoje, teikti siūlymus dėl įstaigos veiklos tobulinimo;
- Burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, darbo grupes, skatinančias kelti kvalifikaciją, tobulėti. 13.Pedagogai privalo;
- Laikytis Darželio vidaus darbo tvarkos, bendrosios ir pedagoginės etikos normų tiek Darželyje, tiek už jo ribų;
- Siekti įgyti daugiau dalykinių, pedagoginių, psichologinių žinias, keltikvalifikaciją ir nustatyta tvarka atestuotis, pasirengti darbui su specialiųjų poreikių vaikais;
- Tobulinti ugdymo turinį ir jo kaitą atitinkančias veiklos formas ir metodus, individualizuoti ugdomąjį procesą;
- Tinkamai tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentus
- Tinkamai pasirengti vaikų ugdomajai veiklai, kitiems renginiams ir turiningai
juos organizuoti;
- Ugdyti vaikų vertybines nuostatas, lavinti gebėjimąjomis vadovautis;
- Užtikrinti ugdytinių saugumą, geros kokybės ugdymą;
- Teikti kvalifikuotą ir savalaikę pagalbą specialiųjų poreiki
- Padėti vaikams tenkinti jų saviraiškos ir saviugdos poreiki
veiklos bei buitinius įgūdžius.
- Suteikti vaikui reikiamą pagalbą, pastebėjus jo atžvilgiu taikoma smurtą,
prievartą, seksualinį ar kitokį išnaudojimą ir apie tai informuoti Darželio vadovą bei tėvus (globėjus);
- Nuolat informuoti tėvus (globėjus) apie vaikų ugdymosi poreikius ir
pasiekimus;
- Bendrauti su kiekvienu vaiku ir jo šeima, burti grupėje dirbančius pedagogus:
muzikos mokytojus, psichologus, logopedus ir kitus pedagogus vaikų ugdymui tobulinti;
14. Bendradarbiauti su kolegomis, abipusiu susitarimu stebėti vienas kito
organizuojamą veiklą vaikams;
- Bendradarbiauti su Darželio savivaldos institucijomis;
- Vykdyti tikslią vaikų lankomumo apskaitą;
- Pedagogas (auklėtojas, muzikos vadovas) yra atsakingas už ugdymo programos
vykdymą, vaikų sveikatą ir gyvybę jo organizuotos veiklos metu;
- Pedagogas, neatliekantis savo pareigų arba jas atliekantis netinkamai atsako
Darbo kodekso nustatyta tvarka. 15.Kitų Darželio darbuotojų teises, pareigas ir atsakomybę reglamentuoja jų
pareigybių aprašymai ar profesinės veiklos nuostatai.
VII. SAVIVALDA
1.Darželio taryba – aukščiausia savivaldos institucija, lygiomis dalimis telkianti ugdytinių tėvus (globėjus) ir pedagogus bei steigėjo ir visuomenės atstovus, rėmėjus svarbiausiems įstaigos veiklos uždaviniams spręsti. 2. Darželio tarybą sudaro 8 nariai. 3.Darželio tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Direktorius negali būti tarybos 4.Darželio taryba renkama dvejiems metams, papildoma tokia pačia tvarka kaip ir 5.Tėvus į Darželio tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, pedagogus – pedagogų taryba, kitus narius siūlo steigėjas, visuomenė, rėmėjai. 6.Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Tarybos posėdžiai šaukiami esant reikalui, be ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. 7.Darželio tarybos nariai už savo veiklą atsiskaito juos rinkusiems bendruomenės nariams kartą per metus visuotiniame Darželio bendruomenės susirinkime. 8.Darželio tarybos nutarimus, prieštaraujančius įstatymams ar kitiems norminiams teisės aktams, Darželio direktorius ar steigėjas tarybai siūlo svarstyti iš naujo, o jai tokių sprendimų nepakeitus, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
9.Darželio taryba:
- Numato Darželio veiklos uždavinius ir perspektyvas, pritaria Darželio nuostatams, vidaus darbo tvarkai, vaikų ugdymo organizavimo tvarkai;
- Inicijuoja šeimos ir Darželio bendradarbiavimą;
- Svarsto Darželio pajamų ir išlaidų sąmatą, planuoja ir kontroliuoja jų paskirstymą, prižiūri Darželio finansinę veiklą;
- Svarsto Darželio struktūros keitimo klausimus;
- Teikia siūlymus dėl Darželio darbo tobulinimo, saugių darbo, vaikų ugdymo ir
globos sąlygų sudarymo, talkina formuojant Darželio materialinius ir intelektualinius išteklius;
- Gali sustabdyti kitų savivaldos institucijų sprendimų teisėtumą ištirs kompetetingos institucijos;
- Teikia siūlymus dėl Darželio vadovų atestacijos
- Tarybos nutarimai gali būti įforminami Darželio direktoriaus privalomi visai bendruomenei; 10.Pedagogų taryba – nuolat veikianti Darželio savivaldos institucija. Ją sudaro
Darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui bei visi Darželyje dirbantys pedagogai, medicinos darbuotojai, psichologai, kiti ugdymą organizuojantys darbuotojai. Pedagogų taryba sudaroma direktoriaus įsakymu. 11.Pedagogų tarybai vadovauja Darželio direktorius. 12.Pedagogų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Į
posėdžius gali būti kviečiami ir kitų Darželio savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis pedagogų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jai jame dalyvauja 2/3 tarybosnarių. 13.Pedagogų tarybos nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma.
14.Pedagogų taryba:
15.Aptaria praktinius ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo
klausimus;
- Analizuoja Darželio ugdymo procesą ir numato šio proceso tobulinimo būdus;
- Analizuoja Darželio veiklos ir ugdymo programų realizavimą;
- Pritaria ugdymo turinio daliai, atitinkančiai Darželio veiklos kryptį ir Vilniaus
savivaldybės švietimo nuostatas;
- Teikia siūlymus dėl Darželio vadovų atestacijos;
- Skatina naujovių paiešką ir gerosios patirties sklaidą;
- Kartu su Darželio logopedu, asmens sveikatos priežiūros specialistu sprendžia
vaikų sveikatos, saugios veiklos, kalbos, elgesio korekcijos, poilsio ir mitybos klausimus;
- Numato bendradarbiavimo su vaikų tėvais ir visuomene kryptis 16.Darželyje veikia vaikų grupių tėvų komitetai. Jie renkami grupių tėvų susirinkime
(vieną kartą per metus). Tėvų komitetai bendraudami su auklėtojomis padeda spręsti vaikų j/ auklėjimo grupės veiklos^klausimus. 17.Visuotinis Darželio vaikų tėvų susirinkimas šaukiamas direktoriaus iniciatyva 2
kartus per metus arba 1/5 tėvų reikalavimu.
VIII. VALDYMAS
- Darželiui vadovauja direktorius. Direktorius į darbą priimamas atviro konkurso
būdu, vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais Direktorių, laimėjusį atvirą konkursą, į darbą priima Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius ir sudaro su juo darbo sutartį Darbo Kodekso nustatyta tvarka.
- Direktorius:
- Telkia Darželio bendruomenę Švietimo įstatymo numatytoms nuostatoms,
ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, Darželio veiklos
programai vykdyti;
- Vadovauja Darželio pedagogų tarybai, analizuoja ugdymo procesą ir teikia
svarstymui jo tobulinimo būdus;
- Kartu su Darželio bendruomene numato Darželio veiklos kryptis, rengia veiklos
programą, nuostatus, vidaus darbo taisykles, metų veiklos sąvadą (ataskaitą) ir teikia pritart Darželio tarybai;
- Aiškina Darželio bendruomenės nariams valstybinę bei Vilniaus savavaldybės
švietimo politiką, numato visuomenės poreikius atitinkančius Darželio veiklos tikslus, inicijuoja
veiklos programų ir projektų rengimą, organizuoja jų vykdymą;
- Puoselėja demokratinius Darželio bendruomenės narių santykius;
- Rūpinasi pedagogų profesinės kvalifikacijos kėlimu;
- Bendradarbiauja su vaikų tėvais (globėjais);
- Kuria palankią socialinę kultūrinę aplinką;
- Rūpinasi Darželio intelektualiniais, materialiniais ir finansiais ištekliais,
racionaliu jų panaudojimu;
- Sudaro sąlygas specialiosios pedagoginės pagalbos teikimui;
- Sudaro metinę Darželio pajamų ir išlaidų sąmatą, teikia ją įstaigos tarybai
pritarti;
- Skatina bei skiria drausmines nuobaudas darbuotojams;
- Vadovaujantis Darbo Kodeksu priima ir atleidžia iš darbo pedagoginį ir aptarnaujantį personalą;
- Sudaro sąlygas Valstybinės švietimo priežiūros institucijų, Vilniaus savivaldybės Švietimo skyriaus, pedagogų ir vadovų atestacijos komisijų specialistams stebėti Darželio ir pedagogų veiklą;
- Imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba vaikui, kurio atžvilgiu buvo
taikytas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas ir apie tai informuoja
suinteresuotas institucijas, tėvus (globėjus);
- Atstovauja Darželį kitose institucijose, palaiko ryšius su švietimo valdymo institucijomis;
- Kontroliuoja Darželio darbuotojų veiklą;
- Vykdo kitas pareigybės aprašyme numatytas funkcijas;
- Atsako už vadybinių funkcijų paskirstymą, už nuveiktą darbą atsiskaito Darželio bendruomenei, steigėjui (Savivaldybės Švietimo skyriui), visuomenei;
- Atsako už įstatymų ir etikos normų laikymąsi Darželyje;
- Atsako už Darželio veiklos rezultatus.
- Direktorius atsako už visą įstaigos veiklą, užtikrina, kad nebūtų vykdomi moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai, galintys pakenkti vaikų gyvybei, sveikatai, normaliai asmens brandai.
3.Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
- Organizuoja ugdymo programų, planų, projektų kūrimą ir įgyvendinimą;
- Analizuoja ir vertina ugdymo procesą, jo pokyčius, vykdo ugdymo proceso
priežiūrą, inicijuoja ir organizuoja vidaus auditą, teikia pedagogų tarybai svarstyti analitinės –
tiriamosios veiklos medžiagą;
- Teikia profesinę pagalbą pedagogams, prižiūri kaip vykdomi švietimo politiką ir
pedagogų veiklą reglamentuojantys dokumentai, rengia pedagogų atestacijai reikalingus
dokumentus, teikia juos Darželio direktoriui tvirtinti;
- Organizuoja specialiojo ugdymo komisijos darbą, inicijuoja specialiųjų poreikių
vaikų integravimo programų rengimą;
- Skatina pedagogus savarankiškam profesiniam tobulėjimui, dalykiniam bendradarbiavimui, testavimuisi;
- Organizuoja pedagogų, vaikų tėvų (globėjų) pedagoginį švietimą, bendradarbiauja su tėvais (globėjais) ir kitomis institucijomis, užtikrinant ugdymo paslaugų kokybę;
- Atsako už tai, kad ugdymo procesas, ugdymo programos, metodinės priemonės,
ugdymo metodai ir formos būtų svarstomi, taikomi kasdieniniame darbe, Darželyje būtų
organizuojamas metodinis darbas;
- Už savo darbą atsiskaito Darželio direktoriui vidaus darbo taisyklių nustatyta
tvarka;
4.Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams (ūkvedys):
- Organizuoja Darželio ūkinę veiklą, vykdo pastatų, įrengimų priežiūrą ir remontą, organizuoja ugdymo priemonių ir inventoriaus įsigijimą, apskaitą ir apsaugą;
- Organizuoja Darželio aptarnaujančio personalo darbą supažindina su saugos darbe taisyklėmis ir kitais norminiais teisės aktais, prižiūri jų vykdymą.
- Rūpinasi sanitarijos ir higienos priemonių įsigijimų, švara
organizuoja Darželio aptarnaujančio personalo darbą;
- Yra materialiai atsakingas asmuo;
- Vykdo kitus trumpalaikius direktoriaus pavedimus.
IX.PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR APMOKĖJIMAS UŽ DARBĄ
- Direktoriaus pavaduotoja/ ugdymui (priimant suderinus su Švietimo skyriumi),
pedagoginį ir kitą personalą priima į darbą ir atleidžia iš jo Darželio direktorius įstatymų nustatyta
- Pedagoginiai darbuotojai į darbą gali būti priimami atviro konkurso tvarka.
Konkurso tvarką tvirtina Darželio direktorius.
- Darbuotojams apmokėjimo už darbą tvarką ir dydį nustato įstatymai, Vyriausybės
nutarimai, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiai teisės aktai.
- Ugdomąjį darbą Darželyje turi teisę dirbti tik atitinkamą ikimokyklinį specialųjį,
aukštesnįjį ar aukštąjį pedagoginį išsilavinimą turintys specialistai.
X.ATESTACIJA, KVALIFIKACIJOS KĖLIMAS
- Darželio direktorius ir pedagogai atestuojami Švietimo ir mokslo ministerijos
nustatyta tvarka.
- Darželio direktorius kartu su pedagogų taryba sudaro perspektyvines pedagogų
atestacijos programas ir jas suderina su steigėju.
- Darželio pedagogai savo kvalifikaciją gali kelti savarankiškai arba ne mažiau kaip
5 dienas per metus dalyvaudami kvalifikacijos kėlimo renginiuose, už tą laiką gaunant vidutinį
darbo užmokestį.
XI.DARŽELIO RYŠIAI
- Darželis yra pavaldus steigėjui (Švietimo skyriui) bei vykdo Švietimo ir mokslo
ministerijos įsakymus ir kitus norminius teisės aktus.
- Darželis bendradarbiauja su jo veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis (
sveikatos, kultūros, sporto, mokslo, švietimo, teisėsaugos, vaiko teisių apsaugos institucijomis ir
), vietos bendruomenės nariais, asociacijomis, organizacijomis, gali dalyvauti įvairiuose
programose ir projektuose.
- Darželis gali bendradarbiauti su analogiškomis užsienio šalių institucijomis, savo
kompetencijos ribose sudaryti sutartis dėl pasikeitimo pedagogais, bendrų renginių organizavimo ir
. vadovaudamasis veikiančiais įstatymais gali stoti į tarptautines organizacijas, dalyvauti
tarptautinėse programose ir projektuose.
XII. DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
1.Darželio veiklą prižiūri steigėjas (Vilniaus savivaldybės administracijos Švietimo
skyrius).
2.Darželio finansinės veiklos kontrolę vykdo steigėjas ir valstybės įgaliotos
kontrolės institucijos.
XII. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
1.Darželis patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja jam paskirta žeme. Savivaldybės (ar valstybės) pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei ugdymo priemonėmis. 2.Darželis finansuojamas Vilniaus savivaldybės biudžeto lėšomis pagal asignavimų valdytojo patvirtintą sąmatą ir vaikų tėvų daliniu mokesčiu. 3.Darželis yra paramos gavėjas, gali steigti paramos fondą. 4.Darželis gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro patalpų nuomos mokestis, fizinių ir juridinių asmenų parama, pajamos, gautos už papildomas paslaugas ir kitos teisėtai įgytos lėšos. 5.finansines operacijas vykdo Vilniaus savivaldybės biudžetinė įstaiga „Biudžetinių įstaigų buhalterinė apskaita”.
XIV. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS, PAPILDYMAS
- Darželio nuostatus, pakeitimus, jų papildymus, pritarus Darželio tarybai, tvirtina
steigėjas.
- Darželio nuostatai keičiami, papildomi Darželio direktoriaus, tarybos ar steigėjo
Darželio tarybai pritarus.
XV.ARCHYVAS IR DOKUMENTŲ RENGIMO IR ĮFORMINIMO TAISYKLĖS
- Darželio archyvo vedimo ir dokumentų rengimo, įforminimo, tvarkymo ir
apskaitos taisykles reglamentuoja Archyvų įstatymas, tarptautinis standartas ISO 15489-1:2001,
Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo
terminų rodyklė.
- Darželio archyvą tvarko etatiniai darbuotojai (sekretorius ir archyvaras).
XVI. DARŽELIO REGISTRAVIMAS
1. Darželis įregistruojamas, perregistruojamas ir išregistruojamas juridinių asmenų
registre įstatymų nustatyta tvar
XVII. DARŽELIO PERTVARKYMAS IR PABAIGA
- Darželis reorganizuojamas ar likviduojamas steigėjo iniciatyva Civilinio
Kodekso ir kitų norminių teisės aktų nustatyta tvarka.
- Apie Darželio reorganizavimą ar likvidavimą direktorius įstatymų nustatyta
tvarka privalo pranešti darbuotojams ir vaikų tėvams.